کدبازان

راهکار هایی برای تقویت عضله های دهان

تصاوير منتخب

راهکار هایی برای تقویت عضله های دهان

راهنمایی توانبخشی توصیه به والدین

تمرینات عضلات دهانی باعث تقویت سفتی و قدرت ماهیچه های دهان می شوند و پیش زمینه ای برای گفتار هستند. حتی برای کودکان دارای کلام این تمرین ها باعث وضوح گفتار می شود. این تمرین ها روش هایی سرگرم کننده است که سبب بهبود حرکات دهانی در کودکان می شود.

بقیه در ادامه مطلب...

تاثیر رژیم غذایی در نوزادان

توصیه به والدین

رژیم غذایی می تواند روی خطر اختلال نقص توجه و بیش فعالی (ADHD) در نوزادان متولد نشده نیز تاثیرگزار باشد.

پس از بررسی رفتار کودکان، پژوهشگران تغذیه مادران به همراه DNA کودکان را نیز تجزیه و تحلیل کردند تا بروز هر گونه تغییر در مغز را شناسایی کنند. بر همین اساس، آنها دریافتند احتمال به دنیا آمدن کودکی مبتلا به مشکلا رفتاری از مادرانی که مقادیر زیادی قند، چربی و غذا های فرآوری شده را در دوران بارداری خود مصرف کردند، بیشتر بوده است.

بقیه در ادامه مطلب...

تمرین برای درک سوال

راهنمایی درمان گفتار درمانی توانبخشی توصیه به والدین

یک تمرین ساده جهت تقویت درک سوالات "کی و چی"و "بله یا خیر" 

در مقابل باب اسفنجی، سگ و گوسفند سه میوه می گزاریم و سپس کودک باید جملات زیر را تکرار کند...

بقیه در ادامه مطلب...

 

سوال خانواده

پرسش مطرح شده راهنمایی گفتار درمانی توصیه به والدین

- پسر دوازده ساله اوتیسمی ام مفهوم "یا" رو نمی فهمد مثلا در پاسخ به سوال: این خودکار است یا دفتر؟ همیشه مورد دوم را جواب می دهد!برای حل این مشکل باید چه کنم؟

+یکی از راه های آموزشی این است که شما دو خوراکی که یکی از آنها را کودک دوست دارد و دیگری را دوست ندارد، در دست و مقابل چشمان او گرفته و سوال "یا" را به این صورت مطرح کنید که خوراکی که کودک دوست ندارد به عنوان کلمه دوم مطرح شود.

اگر کودک جواب اشتبا داد (به قول شما دومی را انتخاب کرد) همان خوراکی نامطلوب را به او بدهید تا توجهش را بیشتر به سوال جلب کرده و بعد از چند بار تکرار آموزش متوجه مفهوم سوال و پاسخ صحیح گردد.

با تشکر از جناب آقای دارویی گفتار درمانی اوتیسم

راهنمایی

راهنمایی توصیه به والدین

برای یک کودک دارای اوتیسم خیلی اوقات به جای، در رو ببند باید گفت: از روی صندلی بلند شو، برو سمت در، در رو ببند، برگرد به سمت صندلی، بشین روی صندلی.

راهنمایی

راهنمایی توصیه به والدین

سعی کنید به رفتار های مشکل ساز کودک خود به عنوان، فرصتی برای رشد دادن و تقویت او نگاه کنید. ما می خواهیم از خودمان بپرسیم چه بخش هایی از زیر بنای رشد کودکمان حذف شده که باعث می شود این چنین رفتار کند؟

امید و باور

راهنمایی توصیه به والدین

اگر فرزندان خود را باور کنید و بپذیرید که آن ها هم توانمند هستند و آن ها را به همان شکلی که هستند عاشقانه دوست داشته باشید، مطمئن باشید تا آخرین حد قابلیتشان رشد خواهند کرد. هرگز این دیدگاه را از دست ندهید. در برابر تمام ناملایمت ها قوی و استوار باشید و سعی کنید همیشه با توان خلاف جهت رودخانه شنا کنید.

بقیه در ادامه مطلب...

آشنایی افراد اوتیسمی با بیماریشان

راهنمایی توانبخشی توصیه به والدین

یکی از چالش های کودک اوتیستیک رو به بزرگسالی، آشنا کردن او با اوتیستیک بودنش است. "تونی اتوود" از متخصصین اوتیسم و آسپرگر معتقد است: چنین چیزی را با توانمندی ها به فرزند بیاموزید. این حق آنهاست که این را بدانند و باید بدانند که متفاوت اند نه دیوانه و افراد اوتیستیک با عملکرد بالا حتما باید بدانند تا اگر روزی والدینشان از دنیا رفتند، بدانند با گرفتن توانبخشی های اوتیسم و خدمات دولتی مربوط به آنها، چگونه با چالشهایشان برخورد کنند.

سوال متداول

راهنمایی توانبخشی توصیه به والدین

- کودک من مدت زیادی است که در کلاس گفتار درمانی اش مقاومت و گریه و زاری می کند علت چیست و چه باید کرد؟

- مقاومت کودک معمولا یا به علت بهم ریختگی های حسی شدید و یا ناتوانی درمانگر در برقراری ارتباط خوب با کودک است. در مورد اول و دوم باید حتما در کنار گفتار درمانی کار درمانی و رفتار درمانی، جهت کاهش مشکلات حسی و رفتاری و در مورد آخر، اگر کودک در کلاس های دیگرش به نسبت همکاری می کند ولی فقط در کلاس گفتار درمانی با درمانگر مقاومت شدید می کند، به نظر من بهتر است برای مدتی گفتار درمانش را جا به جا کنید.

با تشکر از جناب آقای دارویی گفتار درمانی اوتیسم

Neurofeedback

راهنمایی درمان شرح اوتیسم توانبخشی توصیه به والدین

آیا Neurofeedback در تقویت گفتار کودک اوتیسم مفید است؟

هنوز تحقیقات کافی که تاثیر نروفیدبک را بر مسائل ارتباطی کودکان اوتیسم ثابت کند، صورت نپذیرفته است. البته ممکن است برخی معدود از خانواده ها بعد از نروفیدبک نتایج مثبتی را مشاهده کنند (ولی باز صد در صد مشخص نیست که اولا آیا این مسئله بخاطر نروفیدبک بوده یا سایر درمان ها و ثانیا اگر بر فرض نتیجه نروفیدبک بوده). چون بسیاری از خانواده ها هم هستند که از این روش جواب مثبتی نگرفته اند. به نظر می رسد والدین محترم تا انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه و نتایج کامل تر کمی صبر کنند و زود اقدام ننمایند.

کدام درمان بهتر است؟

راهنمایی درمان دارو درمانی توصیه به والدین

انجمن اوتیسم آمریکا اعتقاد دارد، در دو صورت دادن دارو به کودک اوتیستیک لازم است:
1- دارو آموزش را راحت کند.

2- دارو زندگی را برای کودک آسان کند.

اما درمان اصلی اوتیسم آموزش و بازی است و این آخرین تحقیقاتی است که انجام شده.

والدین عزیز!

راهنمایی برقراری ارتباط توصیه به والدین

مواردی که باعث جذابیت برقراری ارتباط در کودکان اوتیسم می شود:

۱-صحبت کردن درباره چیزهایی که آنها در حال نگاه کردن یا انحام دادن آن هستند.

۲-تشویق هر گونه ارتباط (کلامی و غیر کلامی) که آنها به صورت خودانگیخته با اطرافیان برقرار می کنند.

۳-ایجاد موقعیت های ارتباطی در حین بازی هایی که برای آنها جذاب است.

 

توصیه به والدینی که کودک اوتیسم دارند

توصیه به والدین

والدین در فرایند رشد فرزندشان به تدریج با نشانه ها و واکنش های کودک, مانند واکنش عاطفی بسیار ضعیف و نبود ارتباط با نگاه و اختلال زبان بیانی روبرو می شوند. در این شرایط والدین شگفت زده می شوند و گاهی با تاخیر به متخصصان مراجعه می کنند و به تدریج با اختلال در خودماندگی آشنا می شوند.
بقیه در ادامه مطلب...
 
 

درمان اتیسم

راهنمایی درمان توصیه به والدین

والدین باید بدانند که "هیچ دارویی براي درمان اختلال طیف اتیسم وجود ندارد" و داروها فقط نشانه‌های جانبی این اختلال را کاهش می‌دهند. در جواب این سؤال که "اختلال اتیسم چگونه باید درمان شود؟" می­توان گفت: هرگونه اقدامی که منجر به بهبودی و یا حتی جلوگیری از وخیم‌تر شدن علائم و نشانه‌های کودك گردد، به‌نوعی درمان به‌حساب می‌آید.
بقیه در ادامه مطلب...
صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

درباره ما

به وبلاگ من خوش آمدید... در اینجا به آشنایی در مورد بیماری اوتیسم و چگونگی مواجهه با افراد اوتیسمی میپردازیم...

جستجو

بایگانی

نويسندگان

تصاوير برگزيده

شبکه های اجتماعی